Σταθερή αξία στα ισπανόφωνα φωνητικά της αμερικάνικης μεγαλούπολης (απ΄όπου το μουσικό κίνημα της salsa ξεκίνησε ούτως ή άλλως), ο Frankie Morales έχει ήδη τραγουδήσει στην Ελλάδα κάμποσες φορές κι απο αυτές ανθολογούμε ως πιο σημαντικές εκείνη με τους Mercadonegro, στο θέατρο του Λυκαβηττού (2004) και βέβαια, αυτές με την ορχήστρα του «βασιλιά του λάτιν»,Tito Puente (στην δεκαετία του 90) , με τον οποίο συνεργάστηκε, ηχογράφησε και αρίστευσε για αρκετά χρόνια . Γέννημα θρέμμα του El Barrio, τουτέστιν της γειτονιάς της Νέας Υόρκης που είναι γνωστή κι ως Spanish Harlem , ο Efrain «Frankie» Morales ανδρώθηκε στο πιο κατάλληλο περιβάλλον για να σπουδάσει την salsa απ΄την πηγή της : Ενώ γύρω του μαινόταν η έκρηξη του μουσικο – κοινωνικο – πολιτικού φαινομένου της salsa (που εγέρθηκε στις ισπανόφωνες φτωχογειτονιές της Νέας Υόρκης του 60 και του 70 κι απο τις παλιές κουβανέζικες μουσικές φόρμες εξελίχθηκε σ΄ένα διακριτό ιδίωμα με απήχηση σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική ως σήμερα), ο Frankie πήρε απο μικρός τον σωστό δρόμο και βρέθηκε να κάνει δεύτερα φωνητικά (ισπανιστί, coro ) πίσω απο τους μέγιστους της salsa, όπως οι Hector Lavoe, Ismael Miranda, Celia Cruz και Cheo Feliciano . Σ΄εκείνα τα χρόνια , τα δεύτερα φωνητικά σε τέτοιους μαέστρους συνιστούσαν λιγότερο εργασία και περισσότερο μαθητεία, την οποία , συν τω χρόνω, ο Frankie αφομοίωσε και με το παραπάνω, βοηθούμενος κι απ΄την ολόδικη του, ωραιότατη φωνή τενόρου , που λίγο αργότερα του απέφερε αρκετή αναγνώριση ώστε νά ηχογραφήσει τους πρώτους προσωπικούς του δίσκους.

Όμως, πέρα απ΄τους προσωπικούς του δίσκους (τέσσερις μέχρι σήμερα), ως είθισται στην λατινοαμερικάνικη μουσική σκηνή κλήθηκε πολλές φορές να συμμετάσχει σε δίσκους άλλων ως καλεσμένος σολίστας, οπότε ηχογράφησε με μεγάλα ονόματα όπως ο Louie Ramirez, οι Caiman All Stars, o Jimmy Bosch και βέβαια, o μεγαλύτερος όλων, Tito Puente , του οποίου ο Frankie Morales έγινε βασικός τραγουδιστής σε ολόκληρη σχεδόν την δεκαετία του 90. Η σημαντική αυτή φάση στην καριέρα του επιβραβεύθηκε με την συμμετοχή του στα άλμπουμς του Puente «Dancemania 99» (που προτάθηκε για Grammy) και βέβαια, στα «Tito Puente Mambo Birdland» και «Masterpiece» (που , αμφότερα, κέρδισαν τα βραβεία Grammy της κατηγορίας τους) . Μετά τον θάνατο του Puente, το 2000, ο Frankie Morales ηχογράφησε έναν εξαιρετικό δίσκο («Frankie Morales and Mambo Of The Times») με την αυθεντική ορχήστρα του μεγάλου μαέστρου, ως άξιος συνεχιστής του μουσικού του έργου και νόμιμος κληρονόμος της πιο ιστορικής μπάντας στην λάτιν σκηνή της Νέας Υόρκης .

 

ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ

Leave Comment